Ofte Stilte Spørsmål

Her har vi samlet ofte stilte spørsmål om DoggieBag med svar. Finner du ikke svar på ditt spørsmål, kan du benytte vårt kontaktskjema.

Klikk på en seksjon for rask navigering:


Abonnement


Hva koster DoggieBag?
Vi har forskjellige abonnement til ulike priser. Prisen avhenger av hva du ønsker skal være med i dine pakker (f.eks. med eller uten leker o.l.). Du kan enkelt finne din pris ved å velge deres preferanser i vårt bestillingsskjema.
Det er ingen skjulte kostnader og vi spanderer alltid frakten!

Hvor stor verdi har en DoggieBag?
Varene i en DoggieBag har alltid høyere verdi enn prisen du betaler. I tillegg spanderer vi frakten og har logregaranti.

Hva er logregaranti?
Hvis dere ikke er fornøyde med et produkt i en DoggieBag så vil vi gjerne jobbe med dere for å finne en god løsning. Send oss en mail så løser vi det! :)

Hvor lang er bindingstiden?
Det er ingen bindingstid eller oppsigelses tid. Du kan avbryte tjenesten når du selv ønsker.

Hvordan avslutter jeg tjenesten?
Logg inn på Min Side, gå til Abonnement og klikk "Avbryt". Du vil fortsatt få den DoggieBaggen du allerede har betalt for, men abonementet vil ikke fornyes.

Hvordan starter jeg et avsluttet abonnement?
Logg inn på Min Side, gå til Abonnement og klikk "Start". Abonnementet vil åpnes og du vil motta neste DoggieBag i posten. Abonnementet fornyes automatisk.

Hvordan endrer jeg betalingskort?
Logg inn på Min Side, klikk "endre" på abonnementet og velg "Registrer nytt betalingskort".
Klikk "lagre", for å bli tatt til Nets sine sider for å legge inn kortdata.

[Tilbake til Toppen]


Bestilling


Må jeg ha dekning på konto når jeg bestiller DoggieBag?
Du trenger ikke å ha dekning på konto når du bestiller. Vi trekker kun én krone for å verifisere kortet ditt. Denne får du igjen umiddelbart. Les også når trekker dere kortet mitt?

Når må jeg bestille for å få DoggieBag neste måned?
Bestiller du innen 15. vil du få DoggieBag i neste måned. Merk at du ikke må ha dekning for hele pakken på kortet for å bestille. Vi trekker kun 1 krone (som du får igjen), for å verifisere kortet ditt.

Les også når trekker dere kortet mitt?

Jeg har to hunder i forskjellig størrelse og ønsker å bestille en DoggieBag, hvilken størrelse skal jeg bestille?
Det er ikke noe problem å dele en DoggieBag blandt to hunder, vi har både kunder som deler en blandt flere, og kunder som bestiller en til hver hund. Noen har testet tjenesten ved å bestille én DoggieBag, og kommet tilbake for å bestille en til hver senere.

Hvilken størrelse du velger om du har en stor og en liten hund er til slutt opp til deg, men vi anbefaler å velge størrelse ut fra hvem som liker leker best (godbiter er enkelt å dele), klarer den lille å bite over medium størrelse leker? - velg medium. Liker ikke den lille leker? - velg stor. Osv.

Hvordan kan jeg bestille DoggieBag til to eller flere hunder?
Du kan enkelt bestille flere abonnement inne på Min Side når du har fullført din første bestilling. Klikk på den store grønne knappen "Bestill Abonnement".

Jeg har en hund som kverker lekene sine, hvilken størrelse skal jeg bestille?
Om du har en maklueringsmaskin av en hund anbefaler vi deg å bestille en større størrelse (om du har liten eller medium hund), da disse lekene er større og ofte er vanskeligere for din hund å slite ut. Tenk at en liten jack russel terrier vil bruke mer energi på å slite ut en leke som er stor i forhold til hundens munn.

På generelt grunnlag ville vi valgt medium DoggieBag til en jack russel terrier som liker å slite leker, selv om den kun veier 6 kg.

Jeg vet ikke når min hund er født, hva gjør jeg?
Om du ikke husker din hunds fødselsdato, oppgi omtrentlig dato, eller finn på en dato.

Min hund er valp/ung og jeg vet ikke hvor stor den blir, hva gjør jeg?
Bestill DoggieBag til hundens nåværende størrelse, deretter kan du logge deg inn på Min side og endre størrelse når det er nødvendig.

Hvilke felter er påbudt når man registrerer seg?
Alle feltene under registreringen er påbudt.

[Tilbake til Toppen]


Betaling og Betalingskort


Hvem håndterer betalingen og kortdata?
Vår partner Nets håndterer all sensitiv kortdata og betaling. Nets er en av landets største leverandører av betalingsterminaler på nett og i fysisk butikk.

Hvilken kortdata blir lagret?
DoggieBag lagrer ikke kortdata, vi lagrer kun utløpsdato og et utdrag (492500******0004) av kortetnummeret så du kan kjenne det igjen.

Hvordan kan dere belaste betalingskort?
Vi kommuniserer med Nets sitt system. Enkelt forklart "ber vi Nets trekke kortet for oss". På denne måten er vårt system aldri innehaver av betalingskortets sensitive data.

Når trekker dere kortet mitt?
Vi genererer ordre den 16. hver måned. Vi vil da forsøke å belaste kortet ditt. Eksempelvis vil maipakken genereres 16. april.

DoggieBagen blir bestilt og sendt uavhengig om du har dekning på kortet når ordren er generert. Vi forsøker å belaste ditt betalingskort ukentlig, til utestående beløp blir betalt.

Hvis du har bestilt eller reaktivert DoggieBag senere enn den 16., og vi har flere av kommende måneds pakke på lager vil vi generere ordren manuelt. Belastning av betalingskort gjelder som nevnt over, men fra ordredato.

Hva skjer hvis dere ikke klarer å belaste kortet mitt?
Hvis du har to eller flere ubetalte pakker, eller en ubetalt pakke som er eldre enn en måned vil vi sende ut en mail og SMS til registrerte kontaktopplysninger.

Du får da mulighet til å gjøre opp uten at det påløper eventuelle renter og/eller gebyrer. Det kan være mange årsaker til at vi ikke klarer å belaste ditt betalingskort, for mer informasjon se Ubetalte Pakker.

Hvis utestående ikke blir gjort opp, eller du ikke tar kontakt vil vi midlertidig avslutte abonnementet og fakturere utestående beløp. Fakturagebyr kr 49,- tilkommer. Normal innkrevningsprosedyre blir iverksatt.

Det står at min pakke er ubetalt/ikke dekning på kort, men jeg har dekning?
Hvis du har hatt dekning når vi har forsøkt å trekke ditt betalingskort er det noe galt hos din bank. Vennligst kontakt banken din og forklar: "DoggieBag.no klarer ikke å trekke fra deres konto via Nets betalingsløsning". Ta kontakt med oss hvis problemet vedvarer.

Når jeg bestiller/legger inn kortet mitt trekker dere 1 krone?
Nets trekker en krone for å verifisere kortet. Denne transaksjonen blir kreditert i løpet av kort tid og du vil få beløpet tilbake på konto.

Når jeg legger inn kortinformasjonen min får jeg feilmeldingen "transaksjonen feilet" hos Nets?
Denne feilen kan skyldes at du legger inn kontonummeret i steden for kortnummeret ditt. Du finner kortnummeret på forsiden av ditt betalingskort. Ta kontakt hvis dette ikke løser problemet.

[Tilbake til Toppen]


Frakt og levering


Når kommer min DoggieBag?
Vi sender ut pakker én gang i måneden, alle pakker blir sendt fra Oslo samtidig, slik at de kommer frem i starten av måneden. Les vår detaljerte artikkel, når kommer min DoggieBag?

Hva koster frakten?
Vi spanderer frakten! Det er ingen skjulte kostnader.

Hvilke land sender dere til?
Vi sender kun til Norge. Ta kontakt for å høre om vi kan sende DoggieBag til ditt land.

Kommer DoggieBags i postkassen?
En DoggieBag er 25x20x10 cm (LxBxH). Posten tar med pakken og forsøker å legge den i din postkasse. Om pakken er for stor blir den levert på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk.

Har dere sendt en DoggieBag til meg?
Du finner full oversikt over dine pakker på Min Side > Ordrehistorikk.

[Tilbake til Toppen]


Rabatt og promokoder


Hvorfor virker ikke min promokode?
Det kan være tre årsaker til at din promokode ikke virker.

  • Det er en engangskode som allerede er brukt
  • Promokoden har gått ut på dato
  • Du har skrevet feil kode
Vær nøye når du taster inn koden. Sammen med koden skal du ha fått opplysninger om når koden går ut på dato.

[Tilbake til Toppen]


Bestill DoggieBag eller Les om hvordan det fungerer

OBS! Du trenger ikke dekning på konto når du bestiller.