Når kommer min DoggieBag?

Vi sender ut pakker én gang i måneden. Alle pakkene blir sendt samtidig fra Oslo, slik at de ankommer i starten av måneden.

Når din DoggieBag ankommer avhenger av:

1. Når pakken ble sendt
Min Side > Ordehistorikk finner du oversikt over når din pakke ble sendt fra Oslo.

2. Hvor i landet du bor
Ordinær forsendelsestid er 3-5 virkedager (ukedager utenom helligdager). Posten kan bruke lenger enn 5 virkedager, hvis du eksempelvis bor i utkanten av landet (Nord-Norge og lignende).

3. Eventuelle forsinkelser hos Posten
Noen ganger opplever vi at lokale Postkontor og Post-i-butikk gjør manuelle feil. Det hender dessverre at hentelapp ikke blir sendt ut.

Hvis det har gått 5-6 virkedager siden din pakke ble sendt kan du kontakte ditt postkontor og høre om de har en pakke til deg. En DoggieBag er knall grønn og lett gjennkjennelig i hyllen.
OBS: DoggieBag blir sendt som B-post uten sporingsnummer, postkontoret må manuelt ta en titt i posthyllen.


Du finner full oversikt over dine pakker og når de ble sendt på Min Side > Ordrehistorikk.


5 virkedager har gått, hvor er min DoggieBag?

Det kan være flere årsaker til at din DoggieBag ikke har kommet enda, normalt befinner den seg rett rundt hjørnet.

Vanligste årsaker til at din DoggieBag ikke har kommet frem:

Pakken er på vei, og har ikke kommet frem enda
Selv om Posten oppgir 3-5 virkedager som normal forsendelsestid hender det at det oppstår forsinkelser. Hvis du kan utelukke de neste punktene kommer din DoggieBag om en virkedag eller to.

Pakken har blitt sendt til ugyldig adresse
Mottakers navn og adresse må være registrert i Postens register (ikke folkeregisteret) for at vi skal kunne sende deg pakker.

Hvis du bor på et midlertidig sted (hos din kjæreste, fordi du studerer eller lignende) må du oppgi "C/O: Personen som bor på adressen" før adressen. Du kan enkelt oppdatere dette på Min Side.

Posten vil sende pakken i retur til oss, se nederst i artikkelen for videre instruksjoner.

Postkassen er ikke tydelig merket med mottakers navn
Posten vil sende pakken i retur til oss hvis postkassen ikke er tydelig merket med mottakers navn. Se nederst i artikkelen for videre instruksjoner.

Uavhentet Pakke
Hvis en DoggieBag er uavhentet innen 14 dager vil den bli sendt i retur til oss.
Se nederst i artikkelen for videre instruksjoner

Har du flyttet?
Hvis du har flyttet og ikke endret adresse på Min Side, har pakken blitt sendt til gammel adresse. Hvis du ikke har bestilt videresending av post, eller at videresendingen har opphørt vil pakken bli returnert til oss. Vennligst oppdater adressen på ditt abonnement og se nederst i artikkelen for videre instruksjoner.


Retur av pakker
Når Posten sender pakker i retur til oss vil vi forsøke å kontakte deg via telefon, epost og SMS for å ettersende pakken til korrekt adresse. Om du vet at en pakke vil bli returnert (på grunn av ovennevnte årsaker) kan du hjelpe oss å fremskynde prosessen ved å kontakte oss nå.

Hvis vi ikke hører noe fra deg etter å ha ringt, sendt epost og sendt SMS vil vi avvente til du tar kontakt med oss.