Ubetalt DoggieBag


Når du bestiller DoggieBag legger du inn ditt betalingskort. Du betaler automatisk for DoggieBag med dette kortet, så lenge du er kunde hos oss.

Dessverre er det mulig å legge inn feil kortinformasjon og det vil da ikke være mulig å trekke ditt betalingskort. Det kan også oppstå tekniske feil ved tilfeller hvor kort blir sperret, bankbytte o.l. Her finner du mulige årsaker og løsninger.


Min Side > Ordrehistorikk har du til enhver tid full oversikt over dine pakker, og transaksjoner.


Normalt løses betalingsproblemer ved å legg inn betalingskortet på nytt.
Vær nøye med å legge inn riktig informasjon.


1. Ikke dekning på konto
Løsningen er å ha dekning på konto når vi forsøker å trekke utestående beløp.
DoggieBag forsøker daglig (kl 17) å trekke utestående beløp.

2. Sperret eller fått nytt kort
Løsning: legge inn betalingskortet på nytt, vær nøye med å legge inn riktig informasjon.

3. Feil kortinformasjon
Hvis du har, eller har hatt dekning på konto når vi har forsøkt å trekke deg kan årsaken være at deler av kortinformasjonen som ble lagt inn er feil.
Du kan ha skrevet feil utløpsdato eller CVC2 (sikkerhetskode, tre siste tall i signaturfeltet). Løsning: legge inn betalingskortet på nytt, vær nøye med å legge inn riktig informasjon.

4. Kan ikke belaste konto
Hvis du har utelukket ovennevnte punkter, skyldes den tekniske feilen som regel at det er en feil på ditt kort, eller hos din bank.

Du kan forsøke å enten legg inn et nytt betalingskort eller legg inn betalingskortet på nytt.
Hvis ikke dette løser problemet må du kontakte din bank. Se instruksjoner lenger ned.


Legg inn betalingskort på nytt

  1. Logg inn på Min Side
  2. Klikk "endre" på ditt abonnement.
  3. Velg "Registrer nytt betalingskort" i den nederste nedtrekksmenyen.
  4. Klikk "Lagre" og følg instruksjoner videre.


Kontakte banken angående betalingsproblemer
Noen ganger hindrer banken din oss i å belaste din konto. For å løse opp i dette må du kontakte din bank. Fortell følgende:
"DoggieBag.no forsøker å belaste min konto via Nets sin betalingsløsning. Transaksjonen går ikke gjennom. Kan dere hjelpe meg?"


Hva skjer ved ubetalte ordre?
Ubetalte ordre vil bli fulgt opp manuelt. Om vi ikke mottar oppgjør for ubetalte ordre vil vi etter purring, sende saken til inkasso.

Hvis banken ikke kan hjelpe deg, og du har forsøkt å legge inn nytt betalingskort, og du har sett at vi fortsatt ikke kan belaste din konto ber vi deg om å ta kontakt, så vi kan se på saken manuelt.